
Prej kohësh Bashkia e Tepelenës përgjatë
vlersimeve dhe dhënies së titujve për qytetarët e saj ka patur gjithnjë e më
shumë vëmendje sa i përket njerzëve të punes, artit, sakrificës dhe vyrtyteve në
atë që e kompletojnë dhe e lartësojnë qënien njerzore. Kjo e shtunë u kurorëzua
me nderimin e një prej figurave më të njohura të skenografisë shqiptare regjizorin
e mirnjohur të filmit dhe dokumentarëve Kujtim Gjonaj. Gjatë këtij eventi të
organizuar në Pallatin e kulturës nuk munguan përshendetjet dhe fjalët e miqve
të ftuar të cilët shprehën mirnjohjen e
tyre më të thellë për punën e gjatë të karrierës gati 50 vjecare, duke treguar
se Gjonaj me artin e tij skenik diti jo vetëm ta punoj me pasion dhe talent
filmin por ta gdhend me duart e tij ,ndoshta për të ngelur kështu nga të vetmit
njërez me numrin më të madh të dokumentarve në kinostudion shqiptare e që bën
sotka bërë krenar jo vetëm tepelenën por cdo shqiptar.
“Ditët e fundit të një luani” do të ishte
dokumentari i përzgjedhur për të hapur këtë event, i cili me një gjenialitet të
rrallë nga duart e arta të regjizorit percjellë tek publiku figurën legjendare,
karizmatike të Ali Pashë Tepelenës. Pas atij inserti që kish
pushtuar sallën fjalën në skenë do ta merrte një figure tepelenase mik dhe koleg i Gjonajt ,
dhe pikërisht kineasti ,regjizori Petrit Ruka i cili u shpreh: “

Të flasësh për filmat dokumentar shqiptar
pa përmendur Kujtim Gjonajt si një nga regjizorët më të shquar të tij është një
gjë gati e pamundur sepse është një gur i rëndë i kësaj gjinie filmike që të
del para gjithandej me tër shtrirjen e tij sepse është një figurë e
jashëzakonshme me tematikën e gjithanshme me cilësinë e tyre me emocionet që
kanë marrë me emocionet që ata kanë shfletuar me mjeshtërinë e fituar qysh
herët. Kujtimi ka patur fatin e madh të jetë një nga kronikanët më të mëdhenj
të shqipërisë përmes pelikules që vjen mes kësaj materie me rëndësi të
jashtzakonshme për memorien e një vendi. Fill pas studimeve universitare ai
pati mundësin fatlume që për më shumë se 40 vjet të gjendet në një nga misionet
më jetike të artit , atv të shkrimit të shpirtit të një kombi, me njërën prej
arteve mv sundues të shekullit, atij dhe një grushti shumë të vogvl njeezish u
ra pvr pjesë të arkivojnë ngjarjet ë të medha tare me historinë dhe personazhet
më të rëndësishme të këtij vendi , por ajo nuk mund të bëhej pa pasionin dhe
dashurinë për artin ,dashuri qv nuk mësohet dot por që ështv e lindur tek njrwz
si kujtimi dhe që falë saj ja dolën të krijojnë vepra që janë tashmë historia e këtij vendi.
Si njëri prej kineastëve që kam bashkpunuar me të kam bindjen e patundur se ai
arriti deri këtu falë një dashurie të
vërtetë për figure dhe fjalën e bukur shqipe, falë një pasioni të pjekur
gjithnjë e ne rritje deri në ditë t e sotme , falë besimit se ky ishte një
mission jete dhe jo thjesht një punë rroge…Sytë e tij të mencur e të qeshur që
jepnin gjithmonë dicka prej vjose jepnin dritë e mirësi e sic dihet ajo dritë
zbriste tek filmat e tij që ai ngjiste njeri pas tjetrit në krijimtarinë e tij
kaq të begatshme. Shkurt them se të dy kanë qënë me fat prej njeri tjetrit
,dokumentari prej pasionit të Kujtimit dhe Gjonaj prej këtij filmi që i dha
atij ktë emër kaq të dashur e të nderuar…”
Pas këtyre fjalëve emocionuese dhe mjaftë
të ndjera, sepse sigurisht kush do mund ta përshkruante më mire dhe më bukur
veprën e tij vecse Rukës, njeriu që ka
qënë kaq pranë Gjonajt në krijimtarinë e tij . Do vijonin përshëndetjet dhe
falendrimet edhe nga miq të tjerë të ftuar sikur ishte deputeti came i PDIU Muhedini
si një nip nga Tepelena apo deputeti Ps-së Dashamir Kamberi i cili gjithnjë
edhe më shumë ka qënë pranë Tepelenasve për të qënë pjesë në nderime të tilla.
Gjithashtu nuk mund të ngelet pa pëmëndur një prej miqve të tij më të vjetër
,pikërisht skenaristin dhe studiuesin e mirënjohur Enver Kushi i cili pas
këngës së “grupit polifonik të qytetit” tha : “ Jam shumë i emocionuar pas
këngës së këtyre të rinjve Tepelenas të cilët drithërojnë dhe malet dhe i sollën
këtu në skenë me këta zëra të mrekullueshëm në këtë ditë mjaftë solemne përvec
fjalëve të miqve të mi për kujtimin si një bashkudhëtar i tij qysh në fillimet
e kinostudios së re një institucionet
gjigande të filmit shqiptar vlerësoj mjaftë atë cka këshilli bashkiak ka bërë
për nderimin e një figure të njohur të filmit shqiptar e kujtimit si dhe
vecmas dua të falenderoj shumëfish edhe
për atë që Gjonaj ka bërë për Camërinë në dokumentarin me të njëjtin emër duke
hyrë në histori jo vetëm mua si scenarist por një endrre të gjatë të atyre
mijra atyre të vdekurve dhe të gjallëve nga krahina mitike, tragjike,
letargjike e Camërisë. Ai është nga të rrallët regjizorë të cilin padyshim
vendlindja e tij e ka frymëzuar pafundësisht , e them këtë sepse Tepelena është
një nga qëndrat më rrezatuese jo vetëm të labërisë por edhe të shqipërisë , është
kjo natyrë malesh të egër që shkrihet në butësinë e qiejve në vjeshtrat e derdhura
mbi luginën e vjosës ,melodia e mrekullueshme e këngës labe apo qëndresat
historike janë hijet që vijnë e shkojnë që në kohrat Homerike e që përbejnë atë
që quhet Labëri….”
Por në këtë takim smund të mungonte prania
dhe fjala e një djali të ri pasionat njëjtë sikur regjizori Gjonaj, i frymëzuar
në figurat dhe legjendat e këtij qyteti ,luftrat ,traditat dhe folklorin e
rrallë të labërisë apo mistika e gurëve pellazgjik të cilat të zgjojnë brenda
shpirtit historinë e lavdishme të paraardhësve tanë të cilat shpesh i sheh në
shkrimet e tij. Dorian Koci do të ishte ai që do të thoshte fjalën e tij të
fundit në këtë enveniment përpara se kryetari i bashkisë Termet Peci të dhurojë
titullin e nderit. Gjatë fjalës së tij Koci tha : “ Nuk dua ta shpreh aspak faktin se jam i
emocionuar që Tepelenasit kanë gjetur gjuhën e përbashkët midis atyre njerzve
që punojnë në Tiranë si dhe atyre në bashkinë Tepelenë për të bërë të mundur
realizimin në vlersimin e personaliteteve dhe figurave tona ,figura të cilat i shihnim
në faqet e revistave ,titrat e rolet e filmave , apo vepra të tjera të mëdha të
cilat na motivonin dhe frymëzonin që edhe ne të ecnim në gjurmët e tyre… Të
futesh në krijimtarinë e Gjonajt është sa e vështirë aq edhe e bukur, jam
befasuar që në arkivin e muzeut kombëtar dokumentarët e Gjonajt janë pjesa
dërrmuese e histories sonë shqiptare pa mundur ti ndash me cilat me bindje them se janë idenditeti
ynë kulturor. Të njhësh veprën e Gjonajt është një shans për të njohur vetveten, Tepelena nuk është ajo që shpesh etiketohet si e sertë apo e ftohtë
dhe këtë e tregojnë më së miri bijtë dhe bijat e saj kudo ku janë….” Regjizori Gjonaj me rastin e përfundimit të rikonstruksionit të saj vetëm disa
ditë më pare dhuroi si kontribut për lexuesin tepelenas rreth 350 libra të
shtëpisë botuese “Bota Shqiptare”…!
No comments:
Post a Comment